A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketlánca, nyilvánosan elnézést kért ügyfeleitől, miután informatikai problémák miatt sok vásárló nem tudta módosítani online rendeléseit, illetve nem tudta elérni digitális Clubcard-ját. A pénteki nap folyamán számos vásárló panaszkodott a közösségi médiában, hogy a cég weboldala és mobilalkalmazása számos problémával küzdött. A Tesco szóvivője a BBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy sikerült megoldaniuk egy szoftverproblémát, amely ideiglenesen érintette az ügyfeleket a weboldalon és az alkalmazáson. „Sajnáljuk a kellemetlenséget” – tette hozzá.

A közösségi média felhasználói sorra számoltak be különböző problémákról, például arról, hogy nem tudták végrehajtani a módosításokat online rendeléseikben. A Tesco hivatalos közösségi média fiókjára érkező válaszban jelezték, hogy „pillanatnyilag szakaszos rendszerproblémáik vannak, amelyeken az IT csapat keményen dolgozik”. Az Outage monitoring oldal, a Downdetector, azt mutatta, hogy 14:00 BST után jelentősen megnövekedett a Tesco weboldalával és alkalmazásával kapcsolatos panaszok száma, amelyek körülbelül két óra múlva kezdtek csökkenni.

A Tesco Clubcard hűségprogramja, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy kedvezményeket kapjanak boltban és online, 2024 elején már több mint 20 millió taggal büszkélkedett. Az egyik közösségi média felhasználó a X platformon arról számolt be, hogy körülbelül négy órája tapasztal problémákat a szupermarket alkalmazásával és weboldalával kapcsolatban. A Tesco erre válaszul közölte, hogy a szolgáltatások „technikai problémákkal küzdenek”, és arra kérte őket, hogy „próbálják meg később”. Mások arról számoltak be, hogy nem tudták előhívni Clubcard-jukat a Tesco alkalmazásból, hogy pontokat gyűjtsenek vagy kuponokat használjanak fel vásárlás során.

Érdemes megjegyezni, hogy a Tesco nem az egyetlen nagy kiskereskedő, amely az utóbbi hetekben komoly zűrzavarral szembesült. A Marks and Spencer (M&S) és a Co-op szintén jelentős nehézségekkel küzdött, amelyek mögött kibertámadások álltak. Jelenleg azonban nincs arra utaló jel, hogy a Tesco problémái hacker tevékenységekből erednének. A Nemzeti Bűnügyi Ügynökség a BBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy aktívan nyomoz a M&S és Co-op kibertámadásainak elkövetői után.

A Tesco mellett más nagyobb kiskereskedők, mint például a Marks and Spencer és a Co-op, szintén megpróbálnak talpra állni a kibertámadások után. A Tesco, mint a legnagyobb brit szupermarketlánc, tisztában van a versenytársaik helyzetével, és igyekszik elkerülni, hogy hasonló problémák merüljenek fel a saját rendszerükben. A vállalat emellett azzal a kihívással is szembesül, hogy hogyan tudja megújítani és fenntartani a vásárlók bizalmát, miután a technikai problémák miatt sokan elégedetlenek voltak a szolgáltatásaikkal.

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Tesco rivalizál a hasonló profilú cégekkel, amelyek szintén küzdenek a vásárlói élmény fenntartásával. A Tesco Clubcard programja egyedülálló lehetőségeket kínál a vásárlóknak, de ha a technikai problémák folytatódnak, ez a hűségprogram elveszítheti vonzerejét. A vásárlók kényelme és a technológiai megbízhatóság elengedhetetlen ahhoz, hogy a Tesco megőrizze vezető pozícióját a piacon.

Ezek a problémák rávilágítanak arra, hogy a digitális világban való működés nem mentes a kihívásoktól, és hogy a kiskereskedőknek folyamatosan frissíteniük kell rendszereiket, hogy lépést tartsanak az iparági elvárásokkal, valamint a vásárlói igényekkel. A Tesco esete egy figyelmeztetés minden kiskereskedő számára, hogy a digitális szolgáltatások működése kulcsfontosságú a vásárlói elégedettség szempontjából.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c8re57856jmo